Primele înregistrări audio-video le-am realizat la vârsta de 4 ani, concretizate în melodia: “O Mica Stea“, compusă de tatăl meu Florin Chitiul (pianist și compozitor).

Îmi face plăcere să improvizez ceea ce mă ajută in procesul de compoziție, dar nu neapărat și in interpretare, fiind tentată să modific permanent părțile interpretate. Melodia “Scrisoare Iernii” („Letter to the Winter”, lansată în anul 2010, catalogată ca fiind primul videoclip muzical 3D Stereoscopic Anaglyph în Europa) este cea mai reprezentativă pentru etapa de început a evoluției mele artistice.

Am câștigat multe trofee si premii muzicale, si am participat la concursuri televizate printre care voi aminti Eurovision junior, Eurovision, XFactor, Festivalul Mamaia unde am fost distinsă cu premiul “Margareta Pâslaru” pentru originalitate interpretativă, și la “Festivalul Mamaia Copiilor” unde am câștigat Premiul II la categoria „Creație”. Mai recent am fost distinsă cu premii precum, “Solo Singing Trophy” (Ealing Festival of Music, Dance, Speech and Drama), premiul “Ann Lampard Award” (The Godalming Festival), “Geraldine Wensley Trophy pentru Opera” (Festival Goblet pentru voci feminine).

Pentru mine întotdeauna a fost important să mă pot exprima prin muzică, cea ce m-a determinat să îmi fundamentez cunoștințele pe studii academice intense. Frecventând liceul de muzică “The Purcell School for young musicians” în anul 2011, s-a deschis pentru mine oportunitatea de a mă apropia de muzica clasică și de a o îndrăgi.

Studiind apoi genul muzical „Opera” la prestigioase instituții muzicale de învățământ din Anglia îmi aprofundez cunoștințele în ceea ce privește performanta si teoria muzicală. Prin extensie sunt interesată de modurile în care actul teatral poate influența performanța vocală. Deși nu îmi este ușor, încerc să îmbin partea academică cu cea artistică. Deoarece majoritatea operelor muzicale sunt într-o limbă străină, pentru a putea reda cu acuratețe mesajul acestora studiez germana, italiana, franceza și ceha.

Primul meu concert la Wigmore Hall, a fost urmat de un master-classes cu mezzo-soprana Sarah Walker și șansa de a lucra cu John Evans experiențe care s-au dovedit foarte constructive pentru mine.

Am format apoi propriul ansamblu de camera, “Berliozya”, in anul 2014, si pe lângă compozițiile tehnologice compun muzica vocală si instrumentală. Melodiile “Crashing Waves” și “Trust is all we need”, prin care explorez noi combinații fonetice, au fost interpretate de către ansamblul vocal Exhaudi, care utilizează Alfabetul Fonetic International ca mijloc de exprimare artistic muzicală, si apreciate pozitiv de către audientă.

„Too Busy for my Heart” este compoziția tatălui meu, Florin Chitiul si reprezintă o adresare de suflet către iubitorii de muzică prin care sunt îndemnați să nu le fie prea ocupate inimile cu lucruri nesemnificative în plan spiritual și să nu ne lăsam înșelați de falsul sentiment de prietenie pe care le-ar putea oferi discuțiile purtate artificial și uneori superficial, online sau pe rețelele de socializare.

  • (external edit)